Jeg har dersværre ikke selv nået at gøre mig så mange erfaringer, men har fået disse fra Peter Olsen, der selv holder kurser i brug af web 2.1.
"Det oplagt at sende eleverne ud og filme bevægelser med deres smartphones og efterfølgende lave analyse af filmene med f.eks. loggerpro. Det er ikke 100% web2 men ofte er en kombination egentlig fin!"
"Screencast hvor de beskriver figurer (som træning til eksamen på C-niveau med det ukendte bilag) er en oplagt mulighed."
"Mindmap (Mind42 eller mindjet f.eks.) til at skabe overblik over et emne – her kan de indsætte billeder, eksempler, figurer, tekst og alt muligt ind som understøtter forståelsen. De kan her samarbejde i samme mindmap i en gruppe så de får lavet et fælles produkt…"
"Filme forsøg og bruge screencast til at forklare hvad der sker i forsøget."
"Jeg har selv rettet fysik-afleveringer med screencast-o-matic hvor de får en mundtlig respons – det var der mange elever der var glade for idet de forstod forklaringerne meget bedre (mente de J)."
Ingen kommentarer:
Send en kommentar